zaterdag, december 10

Explore Oz week 3

Week 3;
Ik begin de slag van het vakantie vieren een beetje te pakken te krijgen. Heb al een een paar dagen niet echt onder de auto gelegen of anderszins technisch werk gedaan. Jolanda is gearriveerd en de auto bleek ruim genoeg ook haar en dx92r bagage een plekje te kunnen geven. De auto is uiterst praktisch met het klapdak. Ik betrap mezelf op gedachten dat ik zox92n dak thuis ook wel op mx92n auto zou willen hebben!
.
.
P1000040
Jo vers uit Jo-Burg
.
.
De eerste 2 dagen hebben we uitrusting en voorraden compleet gemaakt. En er zijn heel wat voorraden en ingredienten ingekocht. Jolanda houdt nogal van lekker koken of eigenlijk van lekker eten en daarvoor moet je dus lekker koken. En het mooie is dat ze met weinig moeite steeds weer iets bijzonders tevoorschijn weet te toveren. Ik ga de komende weken goed opletten en heb al een opschrijfboekje gekocht om e.e.a. vast te leggen. Over een paar weken moet ik het weer even alleen doen.
.
.
P1000041
eenvoudige lunch JO style
.
.
Donderdag zijn we vertrokken uit Perth richting zuiden, naar Margret River, een van de West Australische wijn gebieden en gezegend met een zeer fraaie omgeving. We hebben voornamelijk gesport en wijn geproefd op twee Wineries en in een bar.
.
.
.P1000053
Voyager Winery in Cape Dutch style, afkomstig uit Zuid Afrika!
.
.
P1000050a
Zo groot is de Toyota helemaal niet hoor!
.
.
De trip naar MR was voor mij ook een beetje een shake down van de auto, om een beetje vertrouwen te krijgen. Ik heb de afgelopen dagen allemaal bonnetjes gevonden van de auto de aangeven dat de motor en versnelingsbak minder dan 100.000 km terug volledig zijn gereviseerd. Dat is goed nieuws. Het blijft een oude auto maar de geheimen ontrafelen zich langzaam en nog even en ik ben vertrouwd met Digger en weet precies wat ik aan hem heb!
.
.
.P1000050
De obligate surfer in Margret River
.
.
Thans weer terug in Perth, of eigernlijk Freemantle op een camping aan het strand met een pelikanen kolonie als buren.
.
.
P1000062
Slik!!!!!!!!!. M'n ogen waren weer groter dan m'n maag, of was het andersom.
.
.
De afgelopen dagen was het weer iets minder maar vandaag was het top. Morgen trekken we door richting Lancelin en naar het noorden toe wordt het warmer en droger J
En finally, m'n mobiele telefoon doet het niet meer maar ik heb de SIM in m'n satelliet telefoon gedaan die ook als GSM functioneert. Alleen SMSen is een beetje lastig met dat ding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten